Inici Opinió Ple d’octubre, ple d’ordenances

Ple d’octubre, ple d’ordenances

74

En aquest darrer ple, el govern d’ERC i CUP-ALL ens han presentat les ordenances fiscals, tant a l’oposició com a tota la ciutadania de Llagostera. En volem destacar les més rellevants:

L’ordenança referent a l’IBI on es manté congelat en referència al darrer, que ja el varen incrementar i s’incorpora un nou redactat respecte a l’increment del 50% als habitatges buits en un mínim de 2 anys i que no són precisament pocs; uns 300 al nostre municipi. Una actualització, per a ser més eficient pel que fa a la mobilització d’habitatge al municipi. Per manca d’un registre dels anomenats habitatges buits, que cal destacar que aquest 2020 no s’ha realitzat i ha fet falta deixar passar un any per part del govern. Per incorporar una part dels habitatges buits actualment. Aquests són: els habitatges de propietat d’entitats bancàries, cosa que en disposa l’ajuntament, pel fet que tenen l’obligació de ser en un registre actualitzat a la Generalitat.
 Com és ben sabut per tot llagosterec i tota llagosterenca, si alguna persona es vol emancipar i tot nouvingut també, al nostre municipi tenim un greu problema amb l’habitatge, una manca important. Tant de disponibilitat com de preu just.
Desitgem que aquesta mesura no es contempli com a penalització i visió recaptatòria, sinó pel que està realitzada, per mobilitzar l’habitatge. La bombolla immobiliària no està en la construcció, sinó actualment en el lloguer, cal disposar de mecanismes per poder explotar-la entre tots i totes. L’habitatge no ha de ser un caprici, és un dret fonamental, i així ha de ser a Llagostera.

Però no tot són bones notícies, aquest any vinent se’ns apuja la taxa d’escombraries a tothom. Al PSC per Llagostera som conscients que la recollida del porta a porta, el control i gestió de la deixalleria, la recollida dels abocaments estan incontrolats.
Som conscients de les necessitats de millores a la deixalleria, a la recollida selectiva a les urbanitzacions i als veïnats. Europa ens colla per generar cada vegada menys residus, que es realitzin menys abocaments de l’anomenat factor resta.
Si generem més deixalles, el cost cada any s’incrementarà. Hi ha molts aspectes que deixen clar que el cost anirà augmentat amb el pas dels anys. N’hem de ser conscients els polítics i la ciutadania, entre tots millorar-ho. Però ara mateix no és el moment d’incrementar despeses a les butxaques dels ciutadans, és el moment que els ajuntaments ens estrenyem el cinturó, i pensem que les prioritats no han de canviar, vetllem per les persones i perquè ningú es quedi enrere. Tenim una crisi sanitària, econòmica i social, i ara no és el moment de pujar taxes. Amb persones perdent llocs de treball, amb ERTO i amb un futur incert que ens està marcant la COVID-19.

El nostre sentit del nostre vot va ser una abstenció, pel fet que no es poden separar una per una i s’han de votar per la totalitat. Votar-hi en contra és no tenir el desig d’obtenir una solució a l’habitatge a Llagotstera, i votar-hi a favor, és contemplar com a necessari l’increment de les taxes a la recollida i gestió d’escombraries.

 Continuant amb ordenasses, el PSC per Llagostera vàrem presentar una moció per a la creació d’una nova ordenança municipal on es reguli l’ús dels VMP (Vehicles de Mobilitat Personal), una nova modalitat de desplaçament, on un dels més coneguts en l’actualitat és el patinet elèctric. Una nova modalitat que ja és una realitat a Llagostera, on han començat a veure pels carrers, voreres, places, etc. Per evitar conflictes entre les diferents modalitats de desplaçament, com ara vianants, bicicletes, motos i cotxes.
Definir amb claredat per on poden circular, velocitats, obligació o no de l’ús d’elements de protecció, etc.

A causa d’una realitat que ja és al municipi, amb un plantejament per part de la Policia Local al Pla estratègic de seguretat 20-24, veiem necessari crear una taula de treball per a la dita ordenança que ho reguli, amb la incorporació de la Policia Local i representants dels grups polítics en representació a l’ajuntament.