Inici General L’atenció que presten els bancs als seus usuaris no millora. Què podem...

L’atenció que presten els bancs als seus usuaris no millora. Què podem fer?

595

En el passat ple del mes de juliol del 2021 s’aprovava per unanimitat dels grups representats al consistori una moció presentada pel nostre grup municipal en defensa dels drets com a consumidors de serveis bancaris dels ciutadans i ciutadanes de Llagostera. En aquella moció denunciàvem la reducció de punts de servei i personal d’atenció personalitzada i les limitacions d’horaris d’obertura al públic, que en alguns casos ha seguit la reducció de dies de servei de caixa, o directament el tancament al públic.

Aquestes mancances afecten a empreses i particulars, però especialment a la gent gran, que es veuen totalment desateses i que tenen com a única alternativa la utilització d’aplicacions informàtiques o són derivades als caixers automàtics. Això significa una pèrdua de la seva independència, ja que sovint han de recórrer a l’ajuda de familiars o amics, però també és una expressió més del tracte humiliant de les entitats bancàries cap a aquest col·lectiu.

Cada vegada és més generalitzat el clam exigint la recuperació de l’atenció directa i personalitzada, en atenció d’horaris amplis i adequats, que no excloguin ningú. En els darrers mesos han sorgit diverses iniciatives arreu de Catalunya i de l’Estat espanyol. Una d’elles, iniciada per l’Ajuntament del Vendrell, ha aprovat incrementar la taxa municipal per a l’establiment de caixers automàtics amb accés a la via pública, establint un sistema de bonificacions segons l’atenció i obertura al públic de les sucursals bancàries.

Un cop passats més de 6 mesos des de l’aprovació de la moció, vist que a data d’avui no s’ha obtingut resposta per part de les entitats bancàries presents al municipi, i vist igualment que la situació en algunes d’elles és fins i tot pitjor, hem proposat en el darrer ple que l’Ajuntament de Llagostera aprovi la modificació de l’ordenança fiscal número 24 que regula la taxa que han de pagar les entitats bancàries pels caixers automàtics que operen en les façanes dels immobles amb accés directe des de la via pública.

La nostra proposta és establir-la en 10.000 EUR, establint-se un sistema de bonificacions de fins el 90% per aquelles entitats que atenguin de forma directa, personal i digne els ciutadans i ciutadanes, en especial a la gent gran.

Aquesta moció, que no demana la immediata revisió de l’ordenança citada, pretén d’una banda intentar adreçar-se a les entitats bancàries en uns termes que ells coneixen força bé, com són els diners, però també servir de guia a altres municipis que considerin que la pressió política des dels ens locals, a la llarga dona resultats.

Finalment, volem mostrar al conjunt dels llagosterencs que des del consistori mirem de passar de les paraules als fets, en defensa dels interessos de tots.

Celebrar finalment que aquesta moció s’hagi aprovat per unanimitat dels grups polítics representats al consistori, fet que li dona encara més força.

Seguirem!